A játékban lehetőséged nyílik mágia használatára is. Korlátlan számú szenilis magisztert alkothatsz, akikkel a legborzalmasabb csapásokat mérheted ellenfeleidre!
Mágiák
Sóskajárás
A mágusaid behatolnak az ellenség birodalmába és heves veteményezésbe kezdenek. A pentagram alakú ásókanalaikkal az összes beépíthető területre sóskát vetnek. Nem kímélik sem az eperbányászokat, sem a fűrészmalomban munkálkodó eszközdarálókat sem. A legnagyobb vesztesek a lovasok. A megsavanyodott szájú hátasállatok vonyítva nyihogva tagadják meg a cukorfogyasztást. A megcsömörlött lakosság hiába kezd dolomitdarálásba, hogy enyhítse a kínokat, már késő lesz...A sóska annyira elburjánzik, hogy aki a helyére építeni kíván menten kimúlik.
Fürgészés varázs
A mágiatudóid behatolnak az ellenséghez és mindenki kupájába hashajtót tesznek. A sietős tömeg vadul fürgészi a megkönnyebbülésének helyet adó épületet a Rötyirátot. (lásd épületek) A rohangáló hasmenők kiesnek a termelésből és összeütköznek a rötyirátot nehezen megtaláló vak szerecsenjeiddel, akik a műhelyből indultak. Hatás 1 morálvesztés/kör, + két körig mindenki hashajtódik, így nem egy munkás sem termel semmit, csak...csak...
Keddfátyol
Közvetlenül hétfő után, vagy szerda előtt alkalmazhatod ezt a varázslatot. Az ellenségnek nem lesz keddve támadni, csak később, vagy azt megelőzően.
(kapcsolódó varázslat "Másnaposság" rituálé) Leírás később.